Jak przebiega spedycja kontenerowa? Gdynia i jej możliwości transportowe
Dostęp do morza stwarza wiele możliwości usprawnienia dostaw ładunków na szlakach międzynarodowych. Połączenie dystrybucji promem, a następnie wykorzystanie transportu kolejowego lub drogowego, ułatwia m.in. optymalizację kosztów. Dlatego spedycja kontenerowa w Gdyni cieszy się dużą popularnością. Zobacz, co na to wpływa.
Atuty spedycji kontenerowej
Założeniem tej usługi jest wykupienie całej powierzchni ładunkowej w formie kontenera. Zleceniodawca może wypełnić go towarem i wysłać do odbiorcy. Taka forma przewożenia towarów znacznie ogranicza ryzyko ich uszkodzenia, a także pozwala zmniejszyć koszty. O wiele taniej jest wynająć kontener i zlecić jego dostarczenie niż płacić za każdą paletę osobno.
Jak planuje się transport kontenerami?
Logistyka tego typu jest intermodalna. Oznacza to, że bazuje na kilku różnych formach transportu, których łączenie umożliwia skrócenie czasu potrzebnego na finalizację zlecenia, a także zredukowanie kosztów usług. Zdecydowanie najlepiej jest korzystać z tego rodzaju dystrybucji w przypadku dostaw do bardzo odległych punktów.
Osoby, które planują przebieg procesu, biorą pod uwagę wykorzystanie optymalnych dróg transportowych. Daje to dużą przewagę nad stosowaniem np. wyłącznie dostaw drogowych, które często wiążą się z koniecznością wydłużania trasy przejazdu auta czy np. opóźnieniami wynikającymi z korków itp. Kluczem jest łączenie logistyki kołowej i kolejowej np. z morską, by móc zaplanować najkrótsze i najszybsze linie dystrybucji.
Właśnie dlatego spedycja kontenerowa w Gdyni ze względu na dostęp do morza często opiera się na włączaniu transportu promem, który następnie wspierany jest koleją lub autami ciężarowymi.
Odpowiednia logistyka = niskie koszty przewozu
Niezwykle istotne jest, by rozsądnie zaplanować logistykę. Nie jest sztuką korzystanie z kilku rodzajów transportu tylko po to, by wygenerować koszty. Kluczowe jest łączenie form przewozu w taki sposób, żeby osiągnąć jak najkrótszy dystans trasy, co zarówno pozwoli ograniczyć czas potrzebny na zrealizowanie zlecenia, jak i zmniejszyć wysokość frachtu.